Total Pageviews

Friday 7 November 2014

Land Below The Wind Trip: Desa Dairy Farm

Lepas cover Poring Hot Spring, Tagal dan Sabah tea Garden, kami bermalam di Rocky Mountain Lodge, kundasang. Cuaca memang sangat sejuk pada waktu malam.. Agak-agak cuaca dekat Korea time winter macam mana la gamaknya nanti.. Aishhhhh…







Esoknya, pagi-pagi lagi kami terjah Desa Dairy Farm. Aku tak sure pukul brapa Desa Dairy Farm buka. Tapi antara pukul 8.30 pagi-9.30 pagi kot.. Lebih kurang time tu lah.. Tiket nak masuk ke sini berharga RM5. Lepas beli tiket, ayuh kita ambil gambar dulu. Rugi datang kalau tak ambil gambar. Memang cantik pemandangan di sini. Kata orang view sini ala-ala New Zealand gituew kannn.. Dengan angin yang sepoi-sepoi bahasa.. Nyaman je rasa ok! Sampai je sana boleh lihat lembu tompok-tompok hitam putih ni sibuk makan rumput. Lupa pulak nak korek maklumat lembu ni spesis apa.

















Selain itu, kalau dah terjah sini jangan lupa ambil peluang rasa fresh milk. Memang sedap! Ada 2 jenis perisa susu iaitu plain dan chocolate. Harga susu boleh dirujuk pada gambar di bawah. Ada juga cenderahati seperti keychain, fm dan t-shirt dijual. Aku suggestkan kalau sesiapa ke sini, anda perlu membeli keychain atau fm sebagai kenangan. Kenapa aku kata perlu???  Soalan higher order thinking skill(hots) ni.. Sebabnya, keychain dan fm kat sini tak dijual di tempat lain. Yang kedua, aku rasa fm dan keychain Desa Dairy Farm je yang cun, cantek lagi comel berbanding keychain dan fm biasa yang dijual di tempat lain. So, wajiblah uolls beli ye…. Curlass sangat kan jawapan aku kannn??? Hew hew hew.. Lupa pulak nak inform, harga sebiji fm adalah RM5 dan keychain RM3. So, aku rembat 4 biji untuk diri sendiri.
 


















Aku membuat kesimpulan, Desa Dairy Farm adalah antara destinasi terbaik di Kundasang, Sabah yang patut uolls pergi. Kalau tak terdaya nak ke New Zealand, datang Desa Dairy Farm pun jadilah kannnn...




 
Nantikan entry penamat Land Below The Wind Trip.. BYE!



No comments:

Post a Comment