Total Pageviews

Tuesday 4 July 2017

Perth Trip 2017: My First Solo Trip!

Assalamualaikum. Hi readers!


Rasa macam lama giler tak update blog. Maafkan saya. Selain disebabkan busy dan tiada mood mengupdate, laptop aku juga menyumbang kepada permasalahan ini. So, 3 in 1 lah. Entri ke Paris entah bila aku nak update. Insyaallah I'll try my best. 


Second ramadhan yang lepas, aku telah berjaya travel ke Perth, Australia secara solo. Kiranya my dream before 30 untuk travel secara solo telah berjaya. Alhamdulillah. It was a nice experience. Actually, patutnya aku travel with my travel partner, Rheitta. Then she cancelled the plan due to her own reason. Aku terima dengan hati terbuka. Terus dapat idea untuk jadikan Perth as my first solo trip memandangkan Perth antara tempat yang safe untuk dilawati bagi solo traveller especiallay woman traveller. 


Nak dijadikan cerita, Airasia reschedule flight then aku dapat email yang aku boleh choose any date or claim duit ticket dengan minyak Shell. Asalnya flight aku pada pukul 8.00 pagi macam tu lah then Airasia reschedule to 9.00 pagi something. Perjalanan pulak ambil masa around 5 hours++. Jadinya aku akan sampai di Perth agak petang. Aku beli tiket pagi sebab tu je yang murah. Tiket KL-Perth berharga RM200. Tiket tengah malam mahal. So, bila Airasia reschedule dan tawarkan untuk change ticket, terus lah aku ambil tiket tengah malam. Esok paginya terus aku live chat dengan Airasia. Kejap je dapat tukar date baru. Selesai! Kalau nak live chat dengan Airasia, memang aku suggest awal pagi around 7.00 am mcm tu. Tengah malam busy kot. 


Trip ke Perth adalah selama 5 hari 4 malam dan semuanya baik-baik belaka dan berjalan dengan lancar. The best thing is, Australian sangat friendly! Tak ada pula any incident yang tragis berlaku. Hahaha.. Terus teringat moment kena tahan dekat Istanbul. Phewwwww.. Apa-apapun aku akan story next time lah. Entri Paris pun belum setel lagi. 





Fremantle










Caversham Wildlife Park










Rottnest Island












Blue Boat House









Sepanjang di Perth, aku just guna transportation seperti train dan bus je untuk bergerak ke semua destinasi di atas. Segala budget akan diceritakan selepas aku entri ke Euro selesai. Ntah bila tu agaknya kan? Hahaha..



Bye!

1 comment:

  1. wahh., the last time tahun 2006 wak gi rottnest island perth nih., best kann ;p

    ReplyDelete