Total Pageviews

Friday 22 November 2013

Najwa Letop

Rasanya dah lama aku tak pakai tudung bawal. Dekat setahun dah kot! Semua tudung bawal aku lipat dan simpan elok-elok dalam satu beg.

 

Habis hang pakai apa? 

 

Of course la shawl bagi mengikut trend terkini.hahaha.. 

 

Ceitt! Aku pakai shawl bukan mengikut trend tapi aku rasakan shawl lebih mudah dipakai, labuh, murah dan kadang-kadang tak perlu di'iron'. Yang penting, aku tak perlu nak spray starch bagi memastikan shawl aku tak senget benget ketika ditiup angin. Kadang-kadang aku kagum melihat gadis-gadis memakai tudung bawal tanpa ada masalah senget benget. Jeles!

 

 

Jeles tengok Kak Juma pakai bawal okeh!

 

 

Aku memakai shawl sepanjang menjalani praktikal di salah sebuah sekolah di Putrajaya.  

 

Suatu hari semasa menaiki tangga, aku telah bertembung dengan beberapa orang pelajar yang  sedang menuruni tangga yang sama.

 

Tiba-tiba salah seorang pelajar berkata kepada rakannya.

 

 Eh, ni ek Cikgu Najwa Letop yang ko cakap tuh? (sambil sengih beramai-ramai)

 

 

 

 

 

 

Hatiku pun berkata, kurang asam korang panggil aku Najwa Letop!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Sebab aku pakai shawl aku digelar Najwa Letop. Terus rasa nak menyayi, segala kata cacian yang telah engkau berikan, membuatku rasa kosong-kosong.............. :)

No comments:

Post a Comment